حاجات ومحتاجات

Thursday, May 04, 2006

احنا معاك يا مالك


لما عرفت خبر اعتقال اخونا مالك ذهلت جدا وزعلت جدا مع اني معرفهوش معرفة شخصية
مجرد متابعة لمدونتة وقبل كدة لكتاباتة في قهوة كتكوت
وقعدت افكر اذا كنت انا اللي معرفهوش انتابتني كل الاحاسيس دي امال اهلة حالتهم اية؟ ربنا يصبرهم
والمؤسف اكتر الاحساس بالعجز. بان كل اللي اقدر اعملة اني ازعل وادعي
ولما شفت الصورة اللي فوق دي المنتشرة حاليا في معظم البلوجات سالت نفسي احنا معاه ازاي؟
انا شخصيا مش معاه. لا انا حاسة باللي هو حاسس بة ولا عايشة في الظروف اللي هو عايشها! ابقى معاه باية؟ بقلبي زي ما بيقلوا في الافلام
طب وانا قلبي دة هيفيدة باية لو كان تحت ضغط نفسي؟ لو كان خايف؟ لو كان بيهان؟
احنا مش معاك يا مالك
احنا مجرد متعاطفين
مش معاك لاننا معجونين بالجبن والانهزامية
لان مش كلنا عندة شجاعتك
مش كلنا يقدر يقف ويقول لا زيك
مقدرتش احط الصورة بسبب عبارة "احنا معاك" يا ريت حد يعمل لنا واحدة بتقول
"احنا متعاطفين معاك"
ربنا يفك اسرك

2 Comments:

At 12:52 AM, Anonymous Anonymous said...

Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
»

 
At 12:56 AM, Anonymous Anonymous said...

Really amazing! Useful information. All the best.
»

 

Post a Comment

<< Home