حاجات ومحتاجات

Tuesday, September 19, 2006

التكيــــــــــــــــــــــــة

اطلق اليوم الحزب الوطني يا اخواني مؤتمرة السنوي الرابع تحت شعار الفكر الجديد... وانظلاقة ثانية نحو المستقبل
الواحد طبعا يا اخواني في ظل هذا المؤتمر الموعود الذي ينتظرة كل المصريين بفرغ الصبر ليقينهم انه مؤتمر منهم واليهم، الواحد دارت في دماغة افكار من المفيدة بجد بدل ما نقعد نفكر في الاصلاح والفكر الجديد والكلام الفارغ دة

وانا بتفرج على التقارير الاخبارية اللي تناولت فعاليات المهرجان يووة اقصد المؤتمر طبعا، مقدرتش مركزش على شعار المؤتمر : الفكر الجديد وانظلاقة ثانية نحو المستقبل. اول حاجة لفتت انتباهي- هو كان في انطلاقة اولى نحو المستقبل؟ وانا كنت بايتة برة ولا اية؟
طيب ما علينا ما علينا ركزي على الشعار ككل. تفائلي بالفكر الجديد مثلا ولكن نفسي الشريرة قالت لي سيبك انتي من الكلام الفاضي دة يا سلام بس يا بت لو بتاخدي جنية على كل مرة سمعتي فيها عبارة فكر جديد او انطلاقة نحو المستقبل كان زمانك ولا بيل جيتس في زمانة
... والله عندك حق يا نفسي ويا سلام كمان لو
وفجاة
ان ان انننن
قطع علي بهي الطلعة اسم الله علية وعلى مقامة مستر جمال حبل افكاري الطيبة البريئة بلقطة له على المنصة واقف بثقة زعيم عربي محنك وبيوعد الشعب المصري بتعديلات سياسية واقتصادية اولا وثانيا برفضة لاي تدخل اجنبي في شؤون مصرنا الحبيبة الداخلية بحماسة
منقطعة النظير. وبعد خطبتة العصماء، ايقنت فعلا اننا على وشك دخل مرحلة اخرى بفكر جديد تماما
...فكر التكيـــــــــــــــــــــــــــــة
...فزقططي يا مصر

2 Comments:

At 1:28 PM, Blogger قلم جاف said...

فكر؟

أنا مش شايف في الفكر الجديد دة أيها فكر!

 
At 6:19 AM, Blogger حاجات ومحتاجات said...

مش شايف الفكر الجديد والانطلاقة الجديدة نحو المستقبل الباهر! لا ملكش حق بصراحة يا قلم!

 

Post a Comment

<< Home